måndag 11 oktober 2010

You've gone and made such fools of yourselves

Fyllde i min ansökan till komvux distanskurser alldeles nyss, vilket gick lätt som en plätt och snabbt.... EFTERSOM DOM BARA ERBJUDER TYP EN TREDJEDEL AV ALLA KURSER GYMNASIEVUX BESTÅR AV.

Jag är SÅ ARG. Dom enda kärnämneskurser de erbjuder är SvA+B, ShA och NaA.
Vilket är exakt NOLL av de kurser jag behöver läsa. Dom erbjuder inte en enda engelskakurs (som jag hade tänkt söka Engenlska C av för att dryga ut med lite lätta extrapoäng), ingen Datorkunskap (som jag behöver läsa för att få läsa Programmering och Webbdesign), ingen Biologi, ingen Filosofi.... listan kan göras lång men jag tror att jag gjort min poäng. Huddinge komvux SUGER.

Jag förstår inte hur man så infantilt kan lågprioritera distanskurser så grovt när det trots allt handlar om gymnasieVUX. En utbildningsform skapad för folk över 20 år. Är det svårt att fatta att vuxna människor faktiskt har JOBB att sköta och inte har tid att sitta i en jävla skolsal 8:00-16:00 fem dagar i veckan?!

Fan vad less jag blir.

Inga kommentarer: