måndag 11 oktober 2010

Bought for a dollar

Jobbade istället för K igår. Var ungefär den segaste kvällen i världshistorien, men det gjorde inte så mycket, trots långa stunder av grav tristess när det inte hände någonting alls, för då kunde jag sitta och lösa korsord och äta godis i fred. Och ta rökpauser när jag ville utan att känna stressen att röka klart på en halv minut. Det är mer värt än vad det låter.

Fick sjukt bra med dricks också, 140:-, med tanke på att det kom max 30-35 personer under hela kvällen. Allt som allt en himlarns trevlig kväll på jobbet alltså.

Idag gick jag upp tidigt och ringde Stockholms Stads Bostadsförmedling och pratade med handläggaren som sköter förmedlingen av den lägenheten som vi har första tjing på. Hon förhörde mig lite om våran jobbsituation och tog nummer till arbetsgivare etc (är det verkligen ovanligt att inte kunna numret till sitt jobb/sin chef i huvudet? jag var tvungen att googla det medan jag hade handläggaren i luren för inte sjutton kan jag det bara så där helt utantill). Sen berättade hon vilka papper som vi skulle maila eller faxa över till fastighetsbolaget och det gjorde mig lite nervös för det skulle bland annat vara ett nyutfärdat anställningsintyg och jag vet inte ens om mitt jobb är vana att ge ut såna. Allt går ju inte riktigt till hos oss som det gör på andra ställen med "riktiga vuxenjobb"...
Det vore så sjukt onödigt att förlora lägenheten enbart p.g.a. en sån sak.

Inga kommentarer: