måndag 4 oktober 2010

Life in technicolor

Helgen har kommit och gått lika snabbt som alltid.
Jag vet inte vad det beror på men tiden har börjat försvinna iväg så snabbt på sistone.

Nåväl. Jobbade, som vanligt, fredag-lördag och trots relativt lågt gästantal skrapades det i alla fall ihop tillräckligt med dricks för att räcka till nya cigaretter och ett par flaskor juice från den vanliga 7-11 på hörnet. Så jag klagar inte.

Åkte tillsammans med J ut till Kungens kurva och Elgiganten på lördagseftermiddagen och införskaffade mig ett svart Nintendo Wii. Tanken är att införskaffa wii fit och en balance board till det och ha som komplettering här hemma utöver vanlig träning. Tänker att det är fan så mycket bättre att jag gör sånt när jag får mina slängar av ADHD, än sitta vid datorn och bli tjock framför film/spel/böcker och ändå inte bli tillräckligt stimulerad för att må psykiskt (och fysiskt) bra.
Dessutom är det hysteriskt roligt att till exempel spela det tillhörande bowling- och boxningsspelet!

Skulle gå på Lindex och köpa en tröja jag spanat in sen en tid tillbaka också men den fanns inte att finna i just den affären. Istället hittade jag en kortkort svart (fusk)skinnkjol för strax under 200:- som fick följa med hem. Jag har stora problem med shopaholism, jag vet.

Sen tog vi en jättesnabb tur in på IKEA också och köpte en (rosa, naturligtvis) ram till min nyligen hembeställda BD-poster. Det blev ett oväntat snyggt resultat då vi upptäckte att ramen har exakt samma färg som min egenhändigt målade byrå här hemma. Ibland slumpar sig verkligen turen bra!


Veckan som kommer ska jag hänge åt träning, träning och lite mer träning.
Och lite jobb.

Och så ska jag nog unna mig en bulle eller två idag (måndag) eftersom det är Kanelbullens dag och jag har massa bullar liggande i frysen sen jag bakade i tisdags och fredags!

Och hälsa på mamma och laga middag med henne ska jag göra också (vi har ett spännande matprojekt på gång som jag tror kan bli d-e-l-i-c-i-o-u-s!), eventuellt slår jag till med det på torsdag eftersom hon ändå har sin andranamns-namnsdag då (Birgitta).

Inga kommentarer: