onsdag 6 oktober 2010

What I've done

Var hemma hos mamma och systrarna igår och brände lite överenergi.
Åkte dit tidigt så jag var där redan vid lunchtid och då hade mamma varit superbäst och bakat en äppelpaj som vi delade på. Sen uppdaterade hon mig om alla pågående intriger etc och kom även med ett väldigt sorgligt besked. Vår lilla hund som familjen haft i drygt 7 år nu blir inte bättre från sina krampanfall och överlag dåliga hälsa trots diverse operation och mediciner, så beslutet har fattats att det nog är dags att låta henne somna in nu i slutet av veckan. Det känns så klart hemskt, men samtidigt mår hon så dåligt nu så det är det enda rätta att göra för hennes skull. Och det gör att det känns lite lättare.

Efter världens godaste middag sen på kvällen (porterstek = SUPERMUMS!) gick jag och mamma till gymmet och tränade i drygt en timme och det kändes SÅ BRA. Jag hade glömt hur psykiskt bra man mår och framförallt hur GLAD man blir av att få träna.
Så nu är jag mer pepp än någonsin på att sätta igång den fysiska aktiviteten igen och jag funderar t.o.m. på att faktiskt lägga 2400:- på ett gymkort och, trots att jag egentligen inte alls har råd med det efter inköpet av Wii och alla dom tillbehören. Vissa saker får man helt enkelt ta sig råd till.

Inga kommentarer: