onsdag 20 oktober 2010

Tell me what to achieve

Idag (igår) skaffade jag mig mitt första gymkort. Någonsin.
Valde ett prova-på-medlemskap som räcker i tre månader och efter det kan man sen välja att avbryta eller fortsätta i antingen tre månader till eller binda upp sig för ett helt år.
Det är ett stort kliv framåt i min personliga utveckling om jag lyckas komma igång med och upprätthålla 3-4 träningspass i veckan ens i tre månader, särskilt eftersom anläggningen ligger i Sollentuna (drygt 1h bort med kollektivtrafiken) och jag alltså kommer behöva åka både tåg och buss fram och tillbaka varenda gång. Det blir nog nästan den största utmaningen, att lyckas hantera min sociala fobi och faktiskt komma ut och iväg varje gång.


Har blivit så oerhört rastlös i huvudet på sistone av att inte få plugga eller inneha ett jobb där man tvingas använda mer än tre hjärnceller åt gången, så jag har börjat kolla på lite privata utbildningar (typ medborgarskolan, ABF etc) samt bartenderskolor. Bartender var ett av de tiotal olika yrken jag velade fram och tillbaka emellan som yngre, så intresset för det har ju funnits under en lång tid och när jag nu ändå inte kan plugga till nåt annat innan januari... då känns det liksom kanske lite aktuellt som utbildning. Det enda som egentligen håller mig tillbaka från att skicka iväg en anmälning redan nu är priset på drygt 10.000:-...
Visst det är pengar jag har att lägga upp på en gång utan problem, men eftersom jag försöker bli lite mer ansvarig när det gäller ekonomin vill jag vara riktigt säker på att det inte bara blir ännu ett av mina maniska infall som sen bara rinner ut i sanden..
Är det värt att lägga 10.000:- på en utbildning för ett yrke man inte har nån som helst plan på att försöka jobba heltid med i flera år framöver utan mest ha som "roligt extraknäck"?


Om fyra timmar ska J upp till jobbet och då skulle han också väcka mig (så att jag inte sover bort hela dagen, vilket ungefär bara blir vanligare och vanligare. Hej årets stora depression kanske?), så det kanske är dags att lägga sig i sängen och försöka sova?
Hoppas att jag inte drömmer om hajar inatt igen.

Inga kommentarer: