söndag 2 maj 2010

When you go down

Idag har varit en låååååååång dag.
Vi kom aldrig i säng igår så klockan sex i morse bestämde vi oss för att helt enkelt dygna (d.v.s. vara uppe tills vi ska lägga oss inatt). Det är stört hur mycket saker man får gjort när man är vaken i ett dygn, och ändå får man massor av tid över!

Resumé av torsdag-söndag följer här;
Mötte som sagt upp Annika på ANT i torsdagsförmiddag och höll henne sällskap under hennes tatuerande, jag lyckades försova mig så jag blev fyrtiofem minuter sen (hade inte sovit något på hela natten och lyckades istället med konststycket att somna en kvart innan jag skulle börja klä på mig för att gå till tåget) men eftersom hon skulle sitta i tre timmar blev det ändå en rätt bra stund av dagen spenderad i studion.

Gick Drottninggatan tillbaka in till city sen och stannade och åt en sjukt god bakad potatis med skagenröra på vägen. Har inte kunnat äta sån röra sen jag föråt mig så förjävligt på det i höstas (när jag åt det på macka ungefär 8 gånger om dagen i två veckor..) men det har tydligen gått över nu. Skönt.

Svingade förbi PPT också när jag ändå var där i krokarna men fick ingen tid bokad utan Pär sa helt enkelt att han skulle ringa mig när han hade något att visa. Hoppas att det inte kommer gå allt för lång tid.. Vill ju gärna ha armen fixad ASAP innan sommaren börjar ordentligt...

Sen for jag hem till mammsen och systrarna och åt svinigt god mat och plockade på mig mammas laptop. Hon hade två stycken och använder bara den ena så då fick jag ta den överblivna. Vet inte riktigt vad JAG ska med två laptops till istället men antar att jag helt enkelt kan köra linux på den andra eller nåt och ha som "lekdator"... <3
Eller kanske uppgradera den lite och sälja vidare för nån hundralapp.. vi får se.


I fredags var det ju Valborg, men det blev inget superfestande för min del eftersom jag jobbade. Kändes inte ett dugg tråkigt för jag tjänar fan så mycket hellre pengar än ligger full utomhus i en buske eller nåt, haha. Det var dock inte så trevligt på jobbet som det brukar vara eftersom det jag sen jag började jobba där fasat över skulle kunna inträffa faktiskt inträffade. Mitt cpstörda ex (den som hade som hobby att slå mig i tid och otid) från min mycket miserabla ungdom dök upp och tyckte vi var jääättebra polare. Fy fan säger jag bara. Stod och skakade i drygt 50 minuter efteråt bara för att jag var så sjukt arg. Var ju tvungen att le och vara trevlig mot han eftersom han är kund och inte gjorde nåt fel (just då), men dyker han upp igen tänker jag vägra befatta mig med honom that's for sure.


På Lördagen sen skulle vi (jag + sambo) närvarat på Synthpicknicken i Skinnarviksparken på söder, men vi lyckades inte kravla ur sängen innan fyra på eftermiddagen så då la vi den planen på hyllan och åkte och storhandlade på Willys istället och tog en lugn hemmakväll i övrigt.


Och ja.. idag har det inte hänt mycket alls. Jag har bokat tågbiljetter till ÖSD/Yran i juli och lite smått planerat en annan semestertripp med J i Juni och sett på senaste Supernatural-avsnittet. Det är typ allt. Men det känns faktiskt som att det lilla (för en gångs skull) räcker bra <3

Inga kommentarer: