torsdag 29 april 2010

I wanna live like this forever, untill the sky falls down on me

Var i Skärholmen centrum (eller SKHLM som dom döpt om det till i sitt desperata försök att ge det en finare stämpel) med J i eftermiddags. Skulle gå på Cubus och köpa en särskild tischa åt mig samt kolla in Lidl eftersom alla tjatar om att det är så himlarns mycket billigare att handla sin mat där.

Lidl är INTE billigare än t.ex. Ica kvantum och Willys. Dom har sunkiga, illaluktande lokaler och är allmänt deprimerande vad gäller varuutbud. Jag lägger hellre 1-3 kronor mer på varje vara och får bra grejer än handlar från en sån där jäkla krigszon.

Det blev heller ingen t-shirt till mig men däremot ett par nya byxor till J (som han VERKLIGEN behövde) från H&M. Vi använde alla mina bonuscheckar så byxorna kostade i slutändan bara 50:-. Helt klart ett värt pris hah.

På vägen hem ringde K och frågade om jag kunde hoppa in och jobba på kvällen och eftersom jag avgudar mitt jobb skyndade vi oss tillbaka till hemmet där jag tvättade håret (som var 7 dagar smutsigt) i rekordfart och sen direkt sprang iväg till tåget för att komma i tid. Sen spenderades drygt 6 glada timmar på jobbet som hade förvånansvärt mycket besök med tanke på att det var en onsdag.

Sen klämde jag in mig på nattbussen hem (där det, igen, var ovanligt mycket folk med tanke på att det var mitt i veckan), kom hem vid halv fem och lyckades bara äta en halv portion gröt innan jag var mätt. Så då kröp jag ner i sängen för att hinna få i alla fall 5 timmars sömn innan det var dags att gå upp igen för att möta Annika i stan, som ska fortsätta på sin ryggtatuering idag!

Det gick ju dock inte alls så smidigt som jag tänkt mig utan vid halv sju låg jag fortfarande klarvaken i sängen och eftersom det då bara var drygt 2½ timme kvar tills jag skulle gå upp igen tog jag beslutet att helt enkelt gå upp och strunta i det där med att sova.

Och ja. Det är där vi är nu.
Sitter och väntar på att klockan ska bli nio så jag kan gå in och duscha och göra mig i ordning för att åka iväg. Efter att jag hållt Annika sällskap ska jag springa förbi PPT och boka tid för min egna tatuering + diskutera formatet på den med Pär och sen bär det direkt av hem till mamma där jag ska spendera resten av dagen. Hoppas innerligt att hon kommer ha nån god mat att bjuda på <3