fredag 23 april 2010

Nästa dag och nästa dröm

Igår jobbade jag mitt första pass (för första gången någonsin i hela mitt liv jobbade jag på ett riktigt jobb med vit lön, det ni!).Det var precis så kul som jag trott att jag skulle tycka det var, om än lite mer ansträngande kanske, och jag hoppas att jag får jobba mycket mycket mer!

Jobbade från 22:00 till ungefär 03:20 (det tar sannerligen ett tag att få ut folk!) och det var nog alldeles precis lagom tidsmässigt för på nattbussen hem sen kändes det verkligen hur den sista mentala styrkan bara rann ur kroppen och idag är jag helt... känslomässigt uttömd. Jag orkar liksom varken bli riktigt glad eller riktigt arg utan jag går mest runt och... är.

Men det känns bra ändå. Jag är så sjukt lycklig över att äntligen ha fått ett jobb och dessutom ett jag faktiskt själv vill ha och inte blivit tvingad att ta av nöd <3


Idag är det Majbrasa hos ett par vänner klockan tre, jag ska dock hem till familjen för att fixa min kära storasysters dator så vi får väl se om jag orkar åka till L och dom andra efter det eller om jag helt enkelt blir hemma. Det vore trist att missa det men... ja. Jag är som sagt ändå ganska orkeslös idag så det känns kanske inte riktigt som att jag skulle vara nån jättekul festprisse just för tillfället.

Vi får väl se.

Inga kommentarer: