onsdag 5 maj 2010

Lycka kan komma med posten

Hämtade idag ut tre paket som legat och väntat på mig hos posten ett par dagar och blev överlycklig när jag såg ett paket ifrån XXX eftersom det innehöll precis det jag trodde; min Star Wars Stormtrooper-hoodie av Adidas! ♥ ♥ ♥

Förutom det har jag även varit en sväng på biblioteket och lånat följande böcker;

  • En desertörs bekännelse

  • Tils skulderbladen blivit vingar

  • Innan jag dör

  • Den dagen min dotter blev galen

  • 1984


1984 läste jag nån gång i tioårsåldern så den känns aktuell att läsa om nu när man är lite äldre och dessutom läst andra böcker av herr Orwell och resterande böcker är såna där "baserad på en sann historia" som jag är en så stor sucker för.


Har även passat på att laga och sy om lite kläder och städat mitt rum som såg ut att ha genomlidit både jordbävning och orkan. Har kommit fram till att jag nog är mer eller mindre tvungen att sälja min rosa mammut-garderob (http://www.ikea.com/PIAimages/59291_PE165115_S4.jpg) och köpa en ny lite större garderob istället. Min boyta fullkomlig svämmar över av kläder, skor och accessoarer och det bidrar till en hel del damm och smuts.


Som slutkläm kan jag konstatera att det lönar sig att önska emellanåt för jag blev erbjuden två till arbetspass tidigare idag!

Inga kommentarer: