torsdag 8 juli 2010

Sommaren i city

Bestämt mig för att inte gå på arbetsintervjun på ridskolan imorgon.
Nackdelarna med jobbet övervägde till slut de positiva med främst två tyngder;
1. Det är relativt krångligt att ta sig dit kommunalt, SÄRSKILT mycket krångligare kommer det dessutom bli när (om) jag och J förhoppningsvis flyttar i höst.
2. Jag behöver främst ett jobb som ger mig meriter inför andra, framtida, tjänster.

Ska däremot släpa med mig J och de andra som vill till Flottsbro eller Gömmarn och bada och sola hela dagen.

Lyckades faktiskt komma ut och träna tidigare under kvällen. Gick vägen till Flottsbro (drygt 3,5 km) och sprang tillbaka. Allt som allt 7 kilometer avklarat alltså. Inte helt illa för nån som bara gjor't två gånger tidigare. Ska verkligen pusha mig själv till att ge mig ut imorgonkväll också. Mår ju så mycket bättre mentalt efter att jag tränat och det märks att kroppen blir lite piggare också. Har t.ex. inte alls knakat lika mycket i leder på sistone, vilket varit ett helt stört problem tidigare.

I övrigt har jag så smått börjat planera sprit-listan till Arvika.
Funderar hittills på att fylla min 5 liters-dunk med en blandning av vodka och redbull. Det gäller ju att ha nånting i den som kommer vara drickbart även om/när det blir ljummet och då känns det som ett ganska säkert kort. Annars kanske cider vore nåt?