tisdag 4 oktober 2011

Men det kanske finns hopp om en förändring?

Hade tid på VC idag för att lämna ett par rör blod så de kan kolla om jag har brist på nån vitamin/nåt hormon eller dylikt i kroppen. Har under de ca. 3 senaste månaderna tappat ovanligt mkt hår och under de senaste veckorna har det verkligen börjat märkas på kalufsen (jag har vanligen ganska tjockt hår, så pass tjockt att det när det t.ex. är nyfärgat svart ser ut som jag har en tjock hjälm på huvudet). Så jag tyckte det var dags att ta tag i situationen och kolla upp varför jag tappar det. Håravfall i kombination med de diagnoser jag redan har kan ev tyda på ganska allvarliga fel i vissa organ i kroppen. och det vore ju synd att gå runt med sånt obehandlat. Ehe.

Kände viss oro inför besöket när jag satt och väntade på min läkare eftersom jag hade ganska specifika och speciella önskemål om behandling och VC-läkare är inte direkt kända för att vara de bäst utbildade i landet om man säger så och för att jag än en gång lyckats bli listad hos en utländsk läkare. Vilket i sig inte är något problem så länge de förstår vad man säger, vilket tyvärr inte är min erfarenhet att de gör (Exempel; jag kom in på VC med en inflammation i foten - läkaren säger att jag är plattfotad och ska gå hem och träna upp mina muskler. Exempel; jag kommer inte med bihåleinflammation som pågått i över en vecka - läkare förstår inte vad bihålor är...)

Hur som helst visade det sig att den här läkaren faktiskt var helt okej. Han lyssnade på vad jag sa och protesterade inte mot de önskemål jag hade. Dock genomförde han en minst sagt suspekt lungundersökning på mig. Det var inte så illa att jag kände extremt obehag men jag blev definitivt lite lätt illa till mods. Om jag inte varit så van vid att bli undersökt, petad och klämd på av alla möjliga sorters läkare på kroppen hade jag nog reagerat mkt starkare. Nu kände jag mest "eh?".

Skulle få svar på proverna om drygt en vecka men då är jag i Grekland så det blir till att vänta ända till veckan därpå innan jag får veta om/vad det visade för fel. Känns lite halvjobbigt. Hade gärna velat börja jobba på att lösa problemet så fort som möjligt innan jag är skallig liksom!


Greklandresan är för övrigt en historia i sig självt. Har sån grov ångest inför den att det är löjligt. Älskar ju Grekland + semester är sjukt välbehövt just nu men alla pengar som resan har kostat och kommer kosta mig (i form av pengar man spenderar väl där alltså) är så oerhört ångestframkallande. Fick inte alls så mycket i lön nu i slutet av september som jag hade räknat med eftersom 5 utav de arbetspass jag räknat in i den lönen räknas till nästa (doh).
Och det gör att jag kommer ligga typ -2000:- när Oktoberlönen kommer.... Inte alls kul så här inför jul och december när bilförsäkring + andra stora utgifter kommer och kräver pengar också.

Inga kommentarer: