måndag 17 oktober 2011

I've got my bangs to hide that I don't stand a chance

Förstår mig inte på mitt hår.
Det lossnar så sjukt mycket varje gång jag tvättar eller borstar det och det är nog mindre än hälften kvar av vad jag brukar ha (min lugg som t.ex. brukar vara tjock som en sopborste är numera tunna stripor man ser pannan emellan), men när jag drar handen genom håret eller liksom drar i topparna, så där som man gör för att ta bort lösa hårstrån, lossnar ingenting alls. Hur går det ihop?

Önskar jag visste vad som var fel så att jag kunde göra något åt det. Är så frustrerad att jag just nu mest bara lutar åt att rycka åt mig hårtrimmen och raka av hälften. Känner lite att om det nu ändå ska ramla av kan jag lika gärna ta bort det på en gång? Istället för att behöva gå igenom den här "fulfasen" där det tunnas ut och blir mer och mer av nåt slags enstaka testar av hår lite här och där på huvudet.

Fast tyvärr är jag nog för feg för att göra det. Är orolig över att få en negativ reaktion på jobbet (och kanske t.o.m. bli avskedad för att jag inte längre har ett "normativt utseende") och att det även ska lägga krokben för mig vid jobbsökande. Låter ju jättelöjligt och paranoit egentligen men med tanke på hur utseendefixerat det här samhället är och vad som anses "fint", "normaaalt" och "välanpassat" skulle det inte förvåna mig om min oro faktiskt är befogad.

1 kommentar:

JP sa...

sv; Jag tränar typ 6 gånger i veckan, så länge inget annat kommer ivägen då förstås. När jag gymmar kör jag kondition, crossfit samt lite styrketräning med vikter. Men jag föredrar crossfit-övningar före att lyfta skrot! Jag käkar lchf, så ja, det blir typ riktig mat. ;)