söndag 26 september 2010

Stay under the stars

Känner mig lite låg i humöret för tillfället. Dagen började allmänt dåligt med att jag vaknade upp till en grå, blåsig, supertrist söndag med inflammerat tandkött bak vid den vänstra visdomstanden (jäkla djävulständer!) och nu tog jag precis emot nyheter om att en nära vän ska flytta och bo utomlands, väldigt, väldigt långt borta, i ett år. Nyheten slog så hårt att jag plötsligt hade tröstshoppat för 700:-, vilket egentligen bara drog ner humöret ytterligare eftersom min plånbok inte alls har rum för sånt den här månaden.

Allt känns bara så hopplöst just nu. Det verkar som om alla plötsligt försvinner ut ur ens liv för att jaga stora förändringar och själv står en kvar och stampar på samma gamla ställe med bara drömmen om en roligare tillvaro att hålla fast vid.

Nä, det här är ingen bra dag.
Jag ska nog ge upp omvärlden till imorgon och gömma mig i sängen framför 20 avsnitt av Smurfarna.

Inga kommentarer: