torsdag 17 november 2011

Good feeling

Det var så klart inga problem med att komma in i rutinerna på jobbet igen.
Jobbade fem timmar i lördags och sen tio timmar på söndagen och det rullade på alldeles utmärkt.

Introduktionsutbildningen på jobb 2 är slutförd sen igår och jag är numera "riktig" anställd schemalagd ca. 3-4 ggr/veckan. Har lovat mig själv att ge det en chans november månad ut och känns det fortfarande som en dålig arbetsmiljö och situation så säger jag upp mig då. Jag är ju så extremt duktig på att ta förhastade beslut så nu ska jag verkligen försöka hold my horses den här gången.

Idag och imorgon har jag jobbpass mellan 06:00-11:00 på kurir (alltså jobb nummer 1 som numera kommer refereras till som "roliga jobbet") vilket gör att jag går upp ungefär kvart i fem på morgonen. Hatar att behöva stressa så jag går hellre upp brutalt tidigt och har mkt tid på mig än sover så länge som möjligt och stressa hjärtat ur kroppen.
Men jag märker hur BRA jag trivs på roliga jobbets arbetsplats och med själva arbetet för det känns inte ens jobbigt att behöva gå upp så pass tidigt och åka tåg och buss hit och dit. När jag har pass på jobb 2 orkar jag ungefär varje gång inte ens tänka på att kliva upp ur sängen för jag är så SJUKT omotiverad att gå dit.
Och då börjar jag ändå oftast betydligt senare där.

Annars så fortsätter jag med kampen att försöka rädda mitt hår. Har tänkt i flera dagar nu, utan att faktiskt lyckas komma dit trots att båda mina jobb ligger sjukt nära varsin, att jag ska besöka en The Body Shop och köpa lite nya schampon och balsam och sånt eftersom jag har en vag misstanke om att jag eventuellt är lätt överkänslig mot de "vanliga" schampon och dylikt vi har hemma. Det innehåller ju så jävla mycket kemikalier såna där grejer.

Försöker även planera ihop en dag att boka in julbord med mamsen och systrarna, vilket är lättare sagt än gjort när typ alla i familjen jobbar skiftschema. Filar även på julklappslistorna men det är typ ingen som kan säga vad de önskar sig i år, så den enda jag egentligen har en någorlunda ide om vad jag ska ge henne är mamma som ska få en weekend-resa till London.
Kan i och för sig inte gnälla så mycket över saken eftersom jag själv inte heller kan komma på så mycket jag önskar mig. Vill ha Buffy säsong 8 i albumformaten och estee lauders idealist skin tone-kräm men sen är det slut på idéer.
Jobbar och tjänar så pass bra nu att jag köper ju liksom det jag vill ha själv på en gång när jag vill ha det... Jobbigt det här med att bli vuxen alltså!

Inga kommentarer: