onsdag 6 januari 2010

Tutti frutti-nostalgi


Igår var jag iväg på en lägenhetsvisning i Skogås. På grund av opassande busstider var jag där drygt 20 minuter förtidigt, alltså passade jag på att ta en liten sväng inuti Skogås Centrum som låg ett stenkast bort. Som glutenallergiker är man rätt mån om att bosätta sig invid en affär med så bra utbud som möjligt av glutenfria produkter så jag kilade in på deras Vivo för att se efter hur det var ställt med det. På vägen ut sen bestämde jag mig för att köpa en flaska vatten och något litet att äta på och som ett tecken från en högre makt låg det lite passande en hög med Tutti Frutti-tablettaskar vid kassan. Så jag köpte en sån och sen dess är jag beroende. Det är inte direkt det att pastillerna är SÅ goda utan det är mer själva grejen att man kan gå runt och suga på dom i 5-10 minuter var och att dom klibbar fast i tänderna så roligt som gör hela hypen. Dessutom är det alltid kul med lite trevlig barndomsnostalgi!

Nu ska jag gå och lyfta mitt bröd jag håller på att baka ur ugnen. Det har svällt upp till tre gånger sin forna storlek och putar ut över formens kant som en tjockis buk över skärpet i midjan.

Inga kommentarer: